HerseyBuradaGir.tr.gg

Sadece 1 Ders:Sweet Home 3D

                                                                SWEET HOME 3D SADECE 1 DERS

.

.

Duvarları Çizmek

Menü çubuğundan ‘Create walls’ (duvar oluştur) düğmesine tıklıyoruz.

.

.

(Bunu ilk yaptığımızda küçük bir “ipucu penceresi” açılacak. İpucu pencereleriyle çalışmak istemiyorsanız, alttaki kutucuğu doldurarak ‘OK’e basın) Şimdi fare imleciniz (+) şeklini aldı. Bununla “plan bölmesinde” duvarlarınızı gönlümüzce çizmeye başlayabiliriz. İmleci istediğiniz bir başlangıç noktasına tıklayın (isterseniz imleci artık bırakabilirsiniz) ve istediğiniz yönde ilerletin. Duvar hattının imlecinizi takip ettiğini göreceksiniz.

.

Bu ilk duvarı bitirmek istediğiniz noktada tekrar tıklayın. Şimdi duvarın ikinci ucu oraya sabitlendi ve aynı noktadan (köşeden) itibaren yeni bir duvar yine imlecinizi takip etmeye başladı. Bu şekilde mekanınızı peş peşe duvarlarla çevreleyebilirsiniz. Nerede bırakmak isterseniz oradayken “çift tıklamanız” gerekiyor. Uygun noktalardan başlamak, dönmek ve bitirmek için “anlık” görünen kılavuz çizgiler size yardımcı olacaktır. Duvar çizmek bu kadar kolay…

.

Eğer hata yapmakta olduğunuzu düşünüyorsanız ‘Escape’ tuşuna bastığınızda halen çizmekte olduğunuz (son) duvar silinir. (Onu çizmekten vazgeçmiş olursunuz) Tabi, her programda olduğu gibi,  ana menü çubuğunda –burada soldan dördüncü ve beşinci- ok işaretleri ile yaptığınız işlemleri geri alabilir veya tekrar yerine koyabilirsiniz)

.

Çizdiğiniz bir duvarın bitiş noktasını koymadan önce ‘Ctrl’ tuşuna basarsanız (MAC’lerde ‘Alt’ tuşu) onun dairesel bir duvar (yay) haline geldiğini göreceksiniz. O andan itibaren, bitiş noktasını koymadan önce imlecinizi hareket ettirdikçe dairenin çapını değiştirmekte olduğunu görün. İkinci tıklama ile vermiş olduğunuz eliptik şekil “kabul edilmiş” sayılır ve sabitlenir.

.

İmleç İşlevini Değiştirmek ve Seçim Yapmak

.

İmlecinizin işlevini tekrar değiştirmediğiniz sürece bu alandaki her tıklamanız yeni bir duvar çizimini başlatacaktır. İmleci her zamanki gibi “tutma – seçme” işlevine çevirmek için yukarıdaki şekilde başta duran siyah ok işaretine tıklayın.

.

Bu halde iken duvarları tıklayarak “seçebilir”, ardından ‘Del’ tuşuyla silebilir, bir duvarı sürükleyerek başka bir yere taşıyabilir, uçlarından tutarak uzatıp kısaltabilirsiniz. Seçilmiş bir duvarın içinde mavi bir iç sınır ve uç tutamaçları oluşur. İmleci uç noktasına yaklaştırdığınızda resimde görüldüğü gibi siyah bir artı işaretine dönüşerek, oradan tuttuğunuzda duvarın uzunluğunu değiştirebileceğiniz anlatılır.

.

.

Plan üzerindeki her şeyi birden “seçmek” için boşluğa “sağ tıkladığınızda” gelecek pencereden “Select all” komutunu tıklayınız. “Shift” tuşu basılı iken birden fazla seçim yapabilirsiniz. İmleçle çizeceğiniz hayali bir dörtgen alanın dokunduğu tüm nesneler de seçilmiş olacaktır. Boşluğa tıkladığınızda seçimler kaybolur.

.

Duvar Özelliklerini Belirlemek

Bir duvarın üzerini “çift tıklayarak” ulaşacağınız pencereden o duvara ait birçok seçeneği ayarlayabilirsiniz. Gri renge boyadığımız üst bölüm duvarın konum koordinatları ve uzunluğu ile ilgili mevcut durum bilgileri. Bunlara yeni değerler girerek, varsa istediğiniz değişiklikleri buradan yapmak da mümkün ama plan üzerinde sürüklemek veya uzatmak kadar pratik değil. O yüzden bu bölümle ilgilenmemiz gerekmiyor.

.

.

Left side (Aslında “sol” demek ama denemelerimde her zaman “iç yüzey” anlamını taşıdı) Bu başlığın altında o duvarın görünümüne ait dört özelliği belirleme şansına sahibiz.

Color : Duvarınızı tek renk bir boya ile kaplamak istiyorsanız önce bu tercihinizi “Color” yazısının solundaki daireyi doldurarak (zaten öyle) göstermelisiniz. İkinci aşamada, sağındaki “dikdörtgenli” düğmeye basarak ulaşacağınız renk paletinden seçip onaylayacağınız renk, duvarınızın iç yüzey rengi olacaktır.

Texture : Duvarınızı bir desen (duvar kağıdı : doku) ile kaplamak istiyorsanız, önce bu daireyi doldurarak aktifleştirecek, ardından sağındaki “kare”li düğmeyi tıklayarak duvar kağıtları kataloğunu açıp birini seçeceksiniz. ‘Import / Choose image’ yolunu takip ederek, bilgisayarınızdaki resimleri çağırıp yüzey dokusu olarak kullanabilirsiniz. (Bu resim Bmp, Gif, Jpeg, Png formatlarında olabilir)

.

.

Seçtiğiniz duvar yüzeyinin mat (Matt) veya parlak (Shiny) olmasını ilgili daireyi doldurarak sağlayabilirsiniz.

Right side: Aynı işlemleri bu kez dış yüzeyler için bu bölümden gerçekleştirebilirsiniz.

Height: Seçtiğiniz duvarın yükseklik ayarlarını buradan değiştirebilirsiniz.

Rectangular Wall : Düz duvarlar için sadece yükseklik ayarı bulunuyor.
Sloping Wall : Dairesel (eliptik) duvarlar için başlangıç (Height at start) ve bitiş (Height at end) noktalarının yüksekliklerini –aşağıdaki gibi- “farklı” ayarlayabilirsiniz.

.

.

Thickness : Seçilen duvar için kalınlık düzenlemesi
Arc extent : Düz bir duvara buradaki değerle oynayarak sonradan kavis verebiliyorsunuz.

.

Arka Plan Resmi

Eğer elinizde, örneğin, evinizin orijinal planları bulunuyorsa, bunları tarayıcıda scan ettikten sonra (resim halinde) projenizearka plan olarak çağırabilir ve oradaki hatların üzerinden geçerek (kopya çekerek) evinizin SweetHome’da üç boyutlu versiyonunu en gerçekçi şekilde oluşturabilirsiniz. Bunun için plan bölmesinde herhangi bir boşluğu “sağ tıkladıktan” sonra gelen menüden “Import background image” komutunu kullanabilirsiniz. (Bu resim de Bmp, Gif, Jpeg, Png formatlarında olabilir)

.

Çalışma Alanının Büyüklüğünü Değiştirmek

Eğer başlangıçta sunulan alan büyüklüğü sizin için yetersiz ise menü çubuğunda (-) işaretli “büyüteç” simgesine (zoom out) bir veya daha fazla tıklayarak (veya “Ctrl” tuşu basılı iken –MAC’lerde Cmd tuşu- farenin çarkını çevirerek)  alanı büyütebilir (ya da küçültebilirsiniz) Bu sırada ölçek dilimlerinin artık birer metre aralıklı olmaktan çıktığını, örneğin  beşer metre aralıklı hale geldiğini deneyerek görebilirsiniz.

.

Açı Ayarlamalarında Mıknatıs Özelliğinin Kapatılması

Bir duvarın bir ucu sabitken, diğerini oynatarak (uzunluğunu değil ama) “açısını” değiştirmeye çalıştığınızda “mıknatıs” özelliği gereği, açı değerleri 15 derecelik dilimler halinde atlayarak gidecektir. Daha serbest çalışmak için “Shift” tuşuna basarak, mıknatıslanmayı geçici olarak devre dışı bırakabilirsiniz.

.

Odaları Çizmek

Duvar kalınlıkları normalde de daha ince olması gereken iç bölmeleri (odaları) pratik şekilde çizebilmek için menü çubuğunda “Create rooms” isimli özel bir düğmemiz bulunuyor. Bununla köşelerini belirleyerek kolayca kare formatında bölmeler çizebilir, çift tıklayarak kapatabilirsiniz. Uygun noktalardan başlamak, dönmek ve bitirmek için anlık görünen kılavuz çizgiler size yardımcı olacaktır.

.

.

İmleç işlevini seçim moduna getirdikten sonra (siyah ok) bir odayı sürükleyerek başka alanlara taşıyabilir, köşelerinden tutarak boyutlarını yeniden düzenleyebilirsiniz.

Odanın üzerini “çift tıklayarak” ulaşacağınız pencereden -tıpkı duvarlarda olduğu gibi- bu kez oda duvarları için özelleştirmeler yapabileceğimiz ayrı bir menü gelecektir. Tek fark, burada odaya bir isim de verebiliyor olmamız. (“Name” kutusuna yazarak)

.

.

Yanındaki “Display area” kutucuğu işaretli ise planda oda isminin altında metrekare cinsinden alan büyüklüğü de yazıyor olacaktır.

.

.

Kapı, Pencere ve Eşyaların Yerleştirilmesi

.

Kataloglardan uygun birini çift tıklayarak açtıktan ve buradaki eşyalar arasından tercihinizi yaptıktan sonra onu sürükleyip plan üzerinde istediğiniz noktaya bırakın.

.

.

Bir kapı veya pencere eklediğinizde, onu kaydırarak duvar üzerindeki yerini belirleyebildiğiniz gibi, duvarın biraz içine veya dışına doğru oynatarak açılma yönünün de içeri veya dışarı olmasını tercih edebildiğinizi deneyerek görün.

Bir eşyayı (siyah seçim oku ile) tıklayarak “seçtiğinizde” şu işaretlerle donatılmış bulacaksınız.

.

.

Sol üst kenardaki dairesel okun üzerine geldiğinizde imleciniz de dairesel oklar şeklini alacaktır. O noktada tutarak (tıklayarak) eşyanın yönünü değiştirebilirsiniz. Bu esnada mıknatıslanma nedeniyle dilimler halinde atlamasını istemiyorsanız, çevirme esnasında “Shift” tuşuna basmanız gerektiğini artık biliyorsunuz.

.

.

İmleci sağ üst köşeye yaklaştırdığınızda bu kez “Elevation” (yerden yükseklik / havalanma) ayarı ile karşılaşacaksınız. (Aşağı bakan uzun siyah ok) Bunu örneğin, raflar, tablolar için kullanarak eşyanın zeminden yüksekliğini ayarlayabilirsiniz. Siz hareket ettirdikçe gerçekleşen değişiklik mesafe cinsinden gösteriliyor olacak.

Sol alt köşede “Heigh” yükseklik (boy) ve sağ alt köşede yüzey genişliği (Width / Depth) ayarları benzer şekilde kullanımınızda olacak.

Bütün bu elemanların üzerlerine (veya artık sol alt bölmede sıralanmaya başlanan listedeki isimlerinin üzerine) çift tıkladığınızda artık tanıdık gelen “düzenleme penceremizle” karşılaşacaksınız. Buradan eşyanın boyutlarını ve yüzey kaplamalarını aynı yöntemlerle değiştirebilirsiniz.

.

.

Burada öncekilerden farklı olan seçenekler şöyle:

Location
Aslında bu pencere üzerinden ayarlama yapmaya değecek düzenlemeler değil. Plan üzerinde sürükleyip bırakmak daha kolay. Ama çok hassas yerleşimler yapmak istiyorsanız. X ve Y’nin plan üzerinde yatay ve düşey eksenlerdeki koordinatlar olduğunu, “Elevation”un zeminden yükseklik (havalanma) mesafesi ve “Angle”ın döndürme açısı olduğunu kaydetmiş olalım.

Diğer komutların açıklamaları da şöyle:

Width (genişlik) Depth (derinlik), Height ( yükseklik)

Keep propositions (Bu üç boyutun birbirine oranını korur. Bu takdirde, sadece birini değiştirdiğinizde diğerleri de orantılı olarak değişecektir)

Mirrored shape (Ayna görüntüsü) Bu seçenekle eşyanın simetrisini değiştirebilirsiniz. Sola açılan kapı tipinin sağa açılır hale getirilmesi veya camekânı solda olan dolabın camekânı sağda olması gibi.

Visible seçeneğinde o eşyanın yerinde durmasını ama “görüntüden” çıkarılmasını (hem plan, hem 3D bölümlerinde görünmez hale getirilmesini) sağlayabilirsiniz.

.

Kopyala / Yapıştır

Bir eşyanın üzerini sağ tıklayıp, “koplaya” komutu verdikten sonra, herhangi bir yere tekrar sağ tıklayıp bu kez “yapıştır” diyerek aynı eşyadan bir tane daha elde etmiş (çoğaltmış) olursunuz.

.

Konuyu ana hatlarıyla işlemekte olduğumuzu düşünüyorum ama daha bir çok püf noktası söz konusu olabilir. Bunlar arasında kullandıkça keşfedip, paylaşmaya değer olduğunu düşündüklerimi ilgili bölümlerine sonradan ekleyebilirim. Eğer programı kullanır ve değişik püf noktaları ile karşılaşırsanız, lütfen, aşağıdaki iletişim formumuzu kullanarak bizlerle paylaşın. Böylece işlediğimiz programlar hakkında daha fazla bilgilenmiş oluruz...

.

Sağlıcakla…

Kullanıcı adı:
Şifre:
Bu Site (Ahmet Terzioglu) Tarafindan Hazirlanmistir... Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol